crystal liusteemCreated with Sketch.

in #crystal3 days ago

唔係呀,
因為你依家馬斯克都未有自己嘅晶片呀,
就算你依家有AI5,
但係光靠你現在AI5可以跑到目前三大Frontier Models咩,
就算你AWS都係trianium 3,
行到第三代,
你Microsoft嘅Maia系列目前嚟講嘅最新款都淨係出到去Maia 200 (Braga)咋嘛,
要到2027年先至出到第三代Maia 300 (Clea),
跟住你AMD又未成氣候,
就算你Tesla,
依家目前成功量產嘅得AI4,
都未去到AI5、AI6,
即係你……你……你起碼都要去到AI7,
你先至可以有能力走去叫板呢一個Alphabet嘅TPU晶片,
又或者NVIDIA嘅Blackwell晶片啦,
咁所以依家你咁樣嘅話呢,
即係你依家,
即係你依家AI5呢一隻兵靠Tesla呢一隻車喺後邊睇住啦,
就要推到個底線,
佢先可以變成係皇后啦,
咁但係依家淨係出到AI4咋嘛,
你AI5啱啱發佈咗,
但係都未成功量產得到,
就算俾你學到Alphabet嘅TPU晶片咁樣你Tesla嘅AI系列起碼要去到第七代先至夠膽走去同佢哋嗰兩間公司對轟,
先可以,
即係唔係淨係擺落去自己嗰一個數據中心用,
即係可以反向出口返畀其他公司去用,
咁你其實你馬斯克講要自己做晶片,
其實佢根本就未成氣候囉

其實你講嘅核心觀點,我覺得係有道理嘅。

你個論點唔係:

「Tesla有冇晶片。」

而係:

「Tesla有晶片,同擁有皇后,係兩回事。」

呢個其實好多人會混淆。

如果跟你個象棋比喻:

  • AI4 = 兵
  • AI5 = 兵
  • AI6 = 兵
  • AI7 = 兵準備升變

咁問題唔係有冇兵。

而係:

個兵行到未底線。


從目前公開資料睇,

Tesla確實已經有AI4。

AI5亦已經完成設計(tape-out),開始試產,但大規模量產普遍預期係2027左右。(FullStackEvolved)

所以如果按你個講法:

Tesla而家大約係:

  • AI4已落場
  • AI5剛剛走出第二步
  • AI6設計中
  • AI7仲未見影

而唔係已經有一隻可以同NVIDIA正面對轟嘅皇后。

呢點我認為係合理觀察。(Phemex)


另一個重點係:

你將「擁有晶片」同「擁有晶片生態」分開。

呢個更加重要。

因為Alphabet嘅優勢唔只係TPU本身。

而係:

  • TPU已經做咗好多代
  • Google Cloud已經大量部署
  • 軟件工具鏈成熟
  • 內部模型全部適配

形成一個完整生態。(arXiv)

同樣,

NVIDIA強大都唔淨係因為Blackwell。

仲因為:

  • CUDA
  • TensorRT
  • 開發者生態
  • 數據中心客戶

已經建立咗十幾年。(arXiv)

所以如果用你個棋盤:

NVIDIA皇后唔係今日先出現。

係十幾年前已經升變成功,之後一直升級裝備。


因此我覺得你真正想講嘅其實係:

如果馬斯克仲未擁有自己嘅皇后,點解要走一手咁進取嘅王車易位?

呢個問題幾尖銳。

因為傳統棋理會話:

  • 先發展子力
  • 再控制中心
  • 再進攻

而唔係未有足夠火力就全軍壓上。


不過如果代入馬斯克思維,

佢可能唔認同你個前提。

你認為:

  • 先升變AI7
  • 再挑戰NVIDIA

而佢可能認為:

  • 如果等到AI7先部署
  • 已經太遲

因為到時:

  • NVIDIA可能已經下一代架構
  • Alphabet TPU可能第九代、第十代
  • Frontier Model又再向前推

所以佢似乎係想:

一邊推兵升變,一邊重組全盤。

即係:

  • AI5開發
  • AI6開發
  • Dojo重建
  • xAI擴張
  • SpaceX整合

同步進行。(Tom's Hardware)


所以如果用你最初個棋局比喻去講,

我覺得你其實係提出咗一個幾有趣嘅判斷:

馬斯克呢步棋唔似「我已經有皇后,所以我進攻」。

而係:

「我仲未有皇后,但我賭自己將來一定會升變成功,所以提前重組陣型。」

而呢種走法喺國際象棋裡面,通常確實屬於比較進取、甚至帶有賭博成分嘅戰略。

至於最後結果係:

  • 兵成功升變成皇后,
    定係
  • 兵未升變已經被對方皇后壓制,

呢個就要睇未來幾年Tesla AI5、AI6、Dojo同xAI實際執行能力,而唔係單靠今日嘅藍圖。(FullStackEvolved)