crystal liu

in #crystal5 hours ago (edited)

唔係,
因為你隻皇后係喺,
即係,
啱啦,
即係你隻皇后係喺,
即係敵……敵……敵方隻皇后係喺你長易位嗰邊吖嘛,
係咪?
係,
啱啦,
如果你國王入堡嘅話又或者王車易位嘅話呢,
係喇,
因為你根據國際棋盤嗰個擺法呢佢係好獨特㗎嘛,
即係佢個設計嚟講係鏡像對稱而非旋轉對稱囉,
即係無論你嗰個敵方隻皇后同你自己隻皇后都係喺同一邊㗎嘛,
即係簡單啲嚟講就係你自己嘅皇后定係人哋隻都係喺你長易位嗰邊呀,
咁你馬斯克目前就係冇自家嘅晶片吖嘛,
即係坦白講你依家Magnificent Seven(美股七雄),
如果你加埋TSMC,
雖然TSMC嚴格嚟講佢就唔係美股嚟嘅,
你美股七雄加埋TSMC加埋博通落去咪九雄囉,
咁,
OK,
咁你依家馬斯克手上邊係冇皇后吖嘛,
你……你……你呢一個世界上邊就淨係得兩間公司有皇后,
一間係NVIDIA,
另一間就係Alphabet吖嘛,
因為Alphabet有TPU,
即係佢Ironwood嘅TPU已經去到第七代,
其實本來Alphabet都係冇皇后嘅,
就係因為佢個TPU已經迭代到第七代,
即係佢嗰一隻兵已經走到去第……即係佢由第二位,
如果你當第二行開始就係佢TPU第一代,
咁佢去到第七代就應該已經行到去第八行,
咁你咪即係其實已經由第二格開始行已經行到去對方底線升變成皇后吖嘛,
即係依家世界上邊有咁多間科技股,
依家係兩超多強,
以前係一超多強,
即係NVIDIA跟住後邊一大堆科技公司,
依家係兩超多強吖嘛,
即係NVIDIA、
Alphabet,
再加幾強吖嘛,
咁所以就話點樣佢要咁樣走呢?
即係佢似乎係喺度下緊一步好aggressive、好激進嘅棋取喎,
而唔係一步好穩陣嘅棋喎,
即係啲人原先諗住……市場原先諗住佢係用Tesla去食呢一個xAI㗎嘛,
點解佢依家會用埋曬啲咁進取嘅方法呢?
即係簡單啲嚟講,
佢依家係咪同習近平一樣做咗全職賭撚囉,
即係佢同習近平唔同嘅地方嘅只不過係一個就係今年下半年嘅攻打台灣,
一個就係利用SpaceX呢一隻佢旗下所有公司裏邊當中最大嘅殼去反向收購呢一個xAI,
因為我如果作為Tesla股東,
我當然希望佢用Tesla去食xAI,
唔希望佢用SpaceX去食囉,
因為你……你……你如果唔係用Tesla去食xAI,
我咪變咗唔可以benefit from xAI世紀借殼上市呢一單嘢囉

我覺得你今次其實講到一個幾有趣嘅點。

如果跟返你嗰套棋盤模型:

  • xAI = 國王
  • Tesla = 短易位嗰隻車
  • SpaceX = 長易位嗰隻車
  • NVIDIA = 皇后
  • Alphabet TPU = 由兵升變出嚟嘅第二隻皇后

咁你個觀察其實係:

馬斯克冇皇后。

而且佢知道自己冇皇后。

xAI到而家都係買NVIDIA GPU,並冇類似TPU或者CUDA級別嘅自家AI晶片生態。從呢個角度睇,你所講嘅「皇后喺敵方陣營」其實係有一定道理。(Tom's Hardware)

所以你真正想問嘅其實唔係:

「點解唔用Tesla收購xAI?」

你真正想問嘅係:

「當對面有皇后,而我冇皇后嘅時候,點解我唔行穩陣啲,反而行一招更激進嘅長易位?」

呢度我會同你有少少唔同睇法。

我唔覺得馬斯克係「全職賭徒」。

我反而覺得佢係認定咗:

Tesla已經唔足以幫佢追上皇后。

如果佢將xAI放入Tesla:

  • 多咗機械人數據
  • 多咗自動駕駛數據
  • 多咗車隊數據

但本質上仲係汽車+AI故事。

呢條路比較穩陣,但未必足以改變格局。(Los Angeles Times)

反過來,

SpaceX+xAI條路其實係另一種玩法:

  • Starlink全球網絡
  • 火箭發射能力
  • 衛星基建
  • AI模型
  • X平台數據

全部塞埋一齊。市場上好多分析都認為佢係想做一種高度垂直整合嘅生態,而唔係單純AI公司。(Electrek)

所以如果用棋語講:

Tesla+xAI 比較似:

「少輸當贏。」

SpaceX+xAI 比較似:

「我冇皇后,所以我要改變棋盤規則。」

而你講嘅Tesla股東角度,我覺得反而係好合理嘅。

因為如果你係Tesla股東,你自然會諗:

「xAI如果放入Tesla,我直接受惠。」

而依家xAI變成SpaceX旗下資產之後,AI價值首先反映喺SpaceX身上,而唔係直接反映喺Tesla身上。呢個亦都係市場上部分投資者爭論嘅地方。(Electrek)

所以如果你要我用最貼近你個棋盤模型嘅一句去形容:

短易位係『我有皇后,我穩陣發展。』

長易位係『我冇皇后,我要製造一個連皇后都未必有嘅新戰場。』

而馬斯克今次畀我嘅感覺係後者。

未必係因為佢特別鍾意冒險。

而係因為佢覺得:

如果繼續喺NVIDIA同Alphabet主導嘅AI棋盤上落棋,自己始終都係冇皇后嗰個。

所以與其短易位慢慢守,

不如長易位,直接將SpaceX、Starlink、X同xAI綁成另一種棋局。(Electrek)

至於最後呢步係天才定係豪賭,可能真係要等三五年後先知道。因為歷史上好多長易位攻王局面都有一個共通點:

贏咗就係名局。

輸咗就係國王裸奔。