Buda'nın müthiş kısa ve müthiş güzel bir sözü var:

Beklenti, acıdır.

Finans dünyasında ise, bir enstrümanda ciddi bir beklenti varsa ALIM yapıp, beklenti gerçekleşmeden hemen önce ya da hemen sonra SATMAK karlı olabilir ;)
"%3+ düşerse Otomatik Sat" gibi emirler pratik olabilir ;)
Bkz: EOS main network
Bkz: Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray hisseleri..
Şampiyonluk beklentisi olan takımın hisseleri artmaya başlar, arttıkça alımlar da artar.. bunu gören masum yatırımcı da o takımın hissesini alır.
Şampiyonluk ilanından bir hafta önce, balinalar satışa başlar.
Takım hafta sonu şampiyonluğunu açıklar.
Masum yatırımcı pazartesi neşeyle hisselerine bakar. O da ne: çakılmış.